2015年3月12日木曜日

ホットキューリピート Hot Cue Repeat

今日はホットキューリピートについてです。GODJにはビート数を基準とした一般的なループに加え、設定したホットキューの間をリピート再生する機能があります。イベントや個人配信などのBGMとしてGODJを使う場合にとても便利な機能です。


以下が設定方法です。
(1) リピートさせたい区間の先頭にCUE1を設定する
(2) 終了ポイントを探す(32 ビートジャンプ機能がお勧め!)
(3) 終了ポイントにCUE2を設定する
(4) REP C1C2を有効にする
これはCUE1とCUE2を使った例ですが、同様にCUE3とCUE4でも組むことができます。

キューリピートが設定されるとプログレスバー上にリピート区間を示す四角形が表示されます。再生位置がCUE2を過ぎたらCUE1に飛ぶという仕様なので、曲の後ろの方に設定し切り替えポイントで自動でループに突入させるという使い方もできます。またこのリピート設定はファイル毎に保存されますので事前に準備しておく事ができます。

Today I'd like to introduce the CUE repeat function. In addition to the general beat length based loop, GODJ has a function to repeat a section defined by HOT CUE. This function is very useful for using GODJ as a background music player for events or personal broadcasting.



Followings are steps to set this up.
(1) Set CUE1 at the start point of the repeat section
(2) Search the end point (32-beat jump is highly recommended)
(3) Set CUE2 at the end point of the repeat section
(4) Enable REP C1C2
This is an example for CUE1 and CUE2 but, you can also use CUE3 and CUE4 to define the section.

Once you set the cue repeat, you will see a rectangle that indicates the repeat section on the progress bar. It simply jumps to the CUE1 position when the current position is reached to the CUE2 thus, you can set the section at the end of music in order to launch auto loop prior to its transition. This repeat settings are stored in the database for each file, so you can prepare this move in advance.

0 件のコメント:

コメントを投稿